lunes, 9 de mayo de 2022

La educación financiera se debe de impartir a todos los niveles escolares

Ciudad de México, 04 mayo, 2022. Una de las lecciones más importantes que una persona puede aprender es administrar su dinero. Cuando se habla de educación financiera se refiere a un conjunto de habilidades y conocimientos que permiten a las personas utilizar todos sus recursos capitales para tomar decisiones informadas y productivas.

Muchos jóvenes llegan a la edad adulta con pocos conocimientos financieros, trayendo consigo errores de los que se arrepienten por años, debido a que no comprenden los conceptos financieros básicos y, por ende, no están bien preparados para tomar decisiones relacionadas con la gestión financiera.

“La falta de educación financiera puede conducir a malas decisiones financieras que pueden afectar negativamente el bienestar capital de una persona'', señala Jonathan Sifuentes, experto en transformación digital. “La escuela que enseña nuevas tecnologías disruptivas por medio de una educación descentralizada, una educación libre y al alcance de todos, la implementación de la enseñanza financiera desde los primeros años de vida es esencial para el desarrollo del individuo.” 

Para Sifuentes “la educación financiera fortalece a las personas y los hace autosuficientes.” Ya que, si la base de la educación es robusta, aquellos que mejor entiendan los conceptos y la responsabilidad del dinero serán personas capaces de administrar de mejor manera sus gastos, así como de una mayor cultura del ahorro.

Y para lograr estos objetivos, el experto propone algunos temas que deben ser incluidos dentro de la educación financiera del país:  

·         Gastar con inteligencia.  La primera regla es aprender a gastar. Es importante que desde niños estudien la importancia de llevar una correcta administración de las finanzas personales, entender sus necesidades de consumo y de cada integrante de la familia, así como formar la cultura del ahorro.

 

·         Las tarjetas de crédito no son dulces. El uso indebido del crédito puede llevar a la sobre deuda. Es importante enseñar las formas correctas en que una tarjeta de crédito puede ser de gran utilidad de compra o ante una emergencia inesperada

 

·         Invertir no es apostar por el futuro. Apostar significa que puedes perderlo todo, invertir no. Hay que aprender que las inversiones conllevan altibajos, que los mercados pueden tambalear ante ciertos sucesos como el de la pandemia, sin embargo, existe una estabilidad dentro del mercado global que te ayuda a mantener creciendo tu dinero al paso de los años.

 

·         ¿Cómo crecer mis ahorros? Afortunadamente existen diversos portafolios financieros que pueden darte más o menos incertidumbre con tu dinero. Es importante que busques ayuda de especialistas que te puedan orientar sobre cómo manejar tus finanzas de acuerdo a tus necesidades de consumo.

 

·         No tener miedo al cambio. Existen en el mercado nuevos productos financieros, tales como las criptomonedas o NFT´s, actualmente alrededor del mundo se están analizando la mejor manera de usarlo. Ten en cuenta que al ser nuevos modelos de inversión suelen tener miedo de usarlos, sin embargo, hay que considerar que durante el paso de los años estarán apareciendo nuevas herramientas financieras y tendencias de inversión. Así que mejor capacítate para entenderlos mejor. 

 

Enseñar a los niños y jóvenes sobre la importancia de administrar su capital y tomar las decisiones financieras correctas evitará que se cometan errores en el futuro, también los animará a ser económicamente prudentes a la hora de tomar decisiones. No se puede exagerar la importancia de educar a los jóvenes en el tema de la economía.

 

Startups: una opción laboral altamente flexible para el desarrollo de las mamás profesionistas

Las startups crecen de manera exponencial en América Latina y el resto del mundo, no solo porque están reimaginando su sector mediante la tecnología, sino porque muchas cuentan con una cultura laboral que promueve el crecimiento personal y profesional, convirtiéndose así en lugares atractivos para el mejor talento, tal y como sucede hoy con las mujeres madres de familia. 

Y es que, desafortunadamente, durante varias décadas, la antigua cultura laboral orilló a muchas mujeres a elegir entre ser mamá o una profesional de alto nivel; hoy las compañías emergentes y su filosofía disruptiva quieren cambiar esto. Ejemplos como Casai, una startup que ofrece sofisticadas estadías con amenidades de hotel en las zonas exclusivas de México y Brasil, actualmente permiten a sus colaboradoras desarrollarse como madres y profesionistas.

“Como mamá, siempre he tenido el apoyo de todo mi equipo; no tienen problema con que mi hija se acerque a saludar durante las videollamadas o si tengo que llevarla a la oficina. También cuento con el apoyo de una coach experta en recursos humanos que siempre me da materiales y aconseja en diversas situaciones”, comenta Carla Soto, directora de People & Culture en Casai. “Su apoyo ha sido invaluable para superar mis metas profesionales. Ya no es como antes, cuando dejabas de ‘ser útil’ para una empresa”, añade. 

Compañías como esta startup saben que ofrecer un ambiente laboral estable y condiciones justas para el desarrollo de las mujeres significa un mejor futuro para la organización y la sociedad en general: en México, 4 de cada 10 mujeres económicamente activas son mamás; sus ingresos aportan entre un 30% y 60% en la economía del hogar. Para todas ellas el cuidado de sus hijos es “trabajo extra”, por lo que el apoyo que reciben de sus empresas es fundamental, sin olvidar las prestaciones que les brinda la ley. 

No obstante, la última Encuesta Nacional de Ocupación y Empleo (ENOE), señala que una quinta parte de las mamás trabajadoras es viuda, separada o divorciada (10.2%, 6.6% y 2.5%, respectivamente); en tanto que 9.6% son madres solteras. ​ Por ello, es importante que cada vez más organizaciones volteen a ver a jugadores como las startups y adopten una filosofía más humana, empática y flexible que permita desarrollar a las profesionistas a pesar de las dificultades. 

“Cuando una mujer siente esa empatía y el respaldo que le brinda la compañía donde trabaja, se convierte en colaboradora mucho más comprometida con su labor tanto profesional como de mamá. Ambos trabajos son de suma importancia, y contar con ese apoyo siempre te ayuda a superar cualquier desafío”, comenta ​ Elisa Rebolledo, General Manager de Casai México.

Hospitalidad: un sector que favorece el equilibrio familiar y profesional

La industria de los viajes y la hospitalidad se ha posicionado como uno de los principales motores de reactivación económica en América Latina, pero también uno muy importante para muchas mujeres que buscan crecer y destacar profesionalmente.

De acuerdo con la Organización Mundial del Turismo (UNWTO, por sus siglas en inglés), las mujeres ocupan el 54% de la fuerza laboral en el sector. Por su parte, el Informe 2021 Women in Hospitality Industry Leadership Report, señala que las probabilidades de que una mujer alcance el nivel de liderazgo ejecutivo en el turismo pasó de 1 por cada 5.9 hombres a 1 por cada 5.7 hombres en un año, y aunque si bien este ritmo ha sido lento, factores como la rápida tasa de crecimiento del sector y su naturaleza diversa, dinámica y flexible sugieren que grandes cambios están por venir.

Para seguir por este camino, es importante que las empresas de hospitalidad y turismo no dejen de ser flexibles con las madres de familia: “trabajar en una startup ha significado un cambio súper positivo en el equilibrio de actividades laborales y cercanía con mi hija. Hoy puedo plantearme objetivos tanto personales como profesionales y tener la firmeza para alcanzarlos”, comenta Estephania Garcilazo, CX Manager en Casai, y una de las tantas mujeres profesionales de esta industria que ya no tiene que elegir entre su desarrollo personal y su labor como mamá.

 

Orient Express signe son second hôtel en Italie au sein du fabuleux Palazzo Donà Giovannelli de Venise

 Mai 2022 Berlin, ALLEMAGNE Orient Express, la marque légendaire du voyage, propriété du groupe Accor, et le groupe italien Arsenale S.p.A., actif dans l’hôtellerie de luxe, signent aujourd’hui un partenariat officialisant l’ouverture du premier hôtel Orient Express à Venise, dans les murs du fabuleux Palazzo Donà Giovannelli. Ensemble, ils choisissent l’architecte et décoratrice d’intérieur Aline Asmar d’Amman et son studio Culture in Architecture pour sublimer les décors du lieu. Escale mythique du légendaire train Orient Express – ouverte en 1919 grâce au percement du tunnel de Simplon reliant la Suisse et l’Italie -, Venise, qui ralliait alors l’ancienne Constantinople, aux portes de l’Orient, marquera l’ouverture du second hôtel Orient Express en Italie, après Rome. L’ouverture est programmée début 2024. Situé à une dizaine de minutes de la Gare de Venise Santa-Lucia, voisin du quartier commerçant de Cannaregio, ancré aux origines de la Cité des Doges, le Palazzo Donà Giovannelli est un palais-trésor construit en 1400 par l’architecte Filippo Calendario, signature célèbre du Palais des Doges. Ancienne demeure du duc d’Urbino, mécène dans l’histoire de l’art, il a été rénové à deux reprises, notamment en 1800 par l’architecte Gian Battista Meduna. Un temps pinacothèque abritant le célèbre tableau La Tempesta de Giorgione, il fut, successivement, la propriété des familles Donà et Giovannelli. Empreint de son héritage vénitien, inspiré des cultures et des époques qui ont traversé son histoire, l’hôtel Orient Express Venise proposera 45 chambres et suites, donnant toutes sur les jardins et les canaux de Venise. Le bar de l’hôtel s’invitera dans l’ancienne salle de bal au piano nobile, l’étage noble du bâtiment. Un restaurant unique fera découvrir les saveurs de la gastronomie italienne. Quelques terrasses cachées sur les toits offriront les plus belles vues sur les merveilles de la Sérénissime. Dès l’ouverture de l’hôtel, les voyageurs du train Orient Express La Dolce Vita débarqueront directement en Gare de Venise Santa-Lucia et rejoindront à pied ou en bateau, l’hôtel Orient Express Venise. Orient Express Venise, entre Orient et Occident « L’hôtel Orient Express Venise incarne cette rencontre unique entre deux légendes, la mythique marque de luxe et le Palazzo Donà Giovannelli. Un lieu d’architecture à la croisée des cultures, trait d’union entre l’Orient et l’Occident, ancré dans l’éternité et prêt à reprendre vie autour d’un art de vivre théâtral et contemporain, empreint d’une très grande élégance. » a déclaré, Aline Asmar d’Amman. Née au Liban, Aline Asmar d’Amman imagine avec son studio Culture in Architecture des projets où se connectent passé et futur, où la culture symbolise un pont entre les continents. Convaincue que le beau contribue à l’âme poétique du monde, elle réalise ici et ailleurs l’architecture intérieure de nombreuses résidences privées, d’hôtels de luxe à l’image de l’Hôtel de Crillon, de restaurants emblématiques tels le Jules Verne à la Tour Eiffel et a collaboré auprès de Karl Lagerfeld autour de la réalisation de décors et d’une collection d’objets et mobilier en marbre. En avril dernier, elle signait également l’architecture du Pavillon du Liban à la biennale d’art de Venise. Voyage à la découverte du Palazzo Donà Giovannelli avec Aline Asmar d’Amman De l’entrée principale et son jardin que l’on rejoint depuis la gare, par la Strada Nova, ou des façades néo-gothiques et multi-arquées que l’on contemple en bateau depuis le Rio de Noal, le Palazzo Donà Giovannelli impose beauté et immensité. Une île dans l’île, où portes et fenêtres ancrées dans la mer, semblent dialoguer avec le ciel. Un pied à l’intérieur de ce Palais, et le sentiment d’enchantement est total. On entre ici comme on feuillette les pages du livre du temps. Une plongée dans un romantisme sans âge, où l’héritage de la pierre se vit en moment d’éternité. De la cour-jardin marbrée, ses murs de pierres en mosaïques rose fané, fait face un escalier octogonal magistral de style néo-gothique dessiné par l’architecte Meduna. Là-haut, sa voûte céleste appelle à la lumière et à la théâtralité. Dans l’étage principal, ou piano nobile, aux nombreux salons et salle de bal, s’ouvre 800 ans d’histoire. Un voyage à travers les époques, le mélange des styles baroque, néo-classique, gothique, la splendeur de l’Orient fantasmé, l’exotisme de tous les possibles. Des pièces ornées de motifs, de mosaïques, de stucs, de peintures, de fresques teintées de couleurs oubliées et des merveilleux chérubins. Tout est là, entre ces murs qui regorgent d’énigmes à ne pas élucider. Stephen Alden, Directeur général Raffles et Orient Express, Accor a annoncé : « L’arrivée de l’hôtel Orient Express à Venise résonne naturellement avec l’histoire de la marque. Un retour aux sources de la légende qui trouve son expression ultime au sein du Palazzo Donà Giovannelli. Portée par son parcours multiculturel, sa passion pour Venise et son langage poétique unique, Aline Asmar d’Amman sublimera le design d’un palais reconnu comme l’un des plus charismatiques au monde. » Paolo Barletta, CEO d’Arsenale S.p.A a ajouté : « La stratégie d’union entre Venise et le nouvel hôtel Orient Express représente une nouvelle étape significative dans notre partenariat avec Orient Express et participe au renouveau du tourisme de luxe qui met sous les projecteurs l’incroyable héritage culturel et artistique de notre péninsule italienne. Le Palazzo Donà Giovannelli deviendra un monument historique à Venise, sublimé à la fois par l’exceptionnel design et l’histoire de la ville. L’expérience éclectique et les talents d’Aline Asmar d’Amman apporteront un nouvel éclairage à la beauté immense du Palais, une invitation à l’excellence qui, nous l’espérons, séduira le monde entier. »

Orient Express will open its second hotel in Italy at the exceptional Palazzo Donà Giovannelli in Venice

May, 2022 Berlin, GERMANY Legendary travel brand Orient Express, part of the world-leading Accor group, has signed a partnership agreement with Italian hospitality group Arsenale S.p.A to open the second Orient Express hotel in Italy at the spectacular Palazzo Donà Giovannelli in Venice. The Groups have selected architect and interior designer Aline Asmar d’Amman and her studio Culture in Architecture to design and decorate the space. Venice, once the gateway to Constantinople and a mythical stop on the legendary Orient Express train – that opened its doors in 1919 with the completion of the Simplon tunnel linking Switzerland to Italy – will be the home of the second Orient Express hotel, set to open in early 2024. Located just ten minutes from Venice's Santa Lucia train station, next to the Cannaregio shopping district, and rooted in the origins of the City of the Doges, the Palazzo Donà Giovannelli is a treasured palace built in 1400 by architect Filippo Calendario, known for Venice’s famed Doge's Palace. Former home of the Duke of Urbino, a patron of the arts, it has been renovated twice, notably in 1800 by architect Gian Battista Meduna. At one time a pinacotheque which housed the painting La Tempesta by Giorgione, it was successively owned by the Donà and Giovannelli families. An ode to the heritage of Venice, inspired by all of the cultures and eras that are forever a part of its history, the Orient Express Venice Hotel will be home to 45 rooms and suites, all overlooking the gardens and canals of Venice. The hotel bar will be located in the former piano nobile ballroom on the main floor of the building. A world-class restaurant will introduce guests to the flavours of Italian gastronomy. Select terraces hidden on the hotel’s rooftops will offer the most beautiful views of the wonders of the Serenissima. As soon as the hotel opens, passengers on the Orient Express La Dolce Vita train will be able to disembark directly at the Venice Santa Lucia Station and reach the Orient Express Venice Hotel by foot or by boat. Orient Express Venice: between the East and the West "Orient Express Venice embodies a unique encounter between two icons: the legendary luxury brand and the Palazzo Donà Giovannelli. An architectural feat at the crossroads of cultures, a link between the East and the West, the landmark building is anchored in eternity and ready to come back to life with a theatrical and contemporary art of living, steeped in infinite elegance" says Aline Asmar d’Amman. Born in Lebanon, Aline Asmar d'Amman, via her studio Culture in Architecture, creates projects where past and future are connected, where culture symbolizes a bridge between continents. Convinced that beauty adds to, in her words, “the poetic soul of the world”, she has designed the interior architecture of numerous private residences and has taken on the art direction of luxury hotels such as the Hôtel de Crillon in Paris and emblematic restaurants such as Le Jules Verne at the Eiffel Tower. She has also collaborated with Karl Lagerfeld on the making of prestigious decorations and a collection of objects and furniture in marble. Last April, she unveiled the architectural scenography of the Lebanese Pavilion at the Venice Biennale of Art. Embark on a journey to discover the Palazzo Donà Giovannelli with Aline Asmar D’Amman From the main entrance and its garden, which can be reached from the train station along the Strada Nova, or from the neo-Gothic and multi-layered facades that can be visited from the Rio de Noal by boat, Palazzo Donà Giovannelli is filled with beauty and grandeur. It is an island within an island, where doors and windows anchored in the sea seem to speak directly to the sky above. Just one step inside this Palace evokes a feeling of complete enchantment. One enters as if leafing through the pages of the book of time. It is a plunge into an ageless romanticism, where the heritage of the stone seems to be frozen in time whispering layers of stories to be revealed. From the marble carved entrance, the plastered walls in faded lost colours to the masterful octagonal staircase of neo-Gothic style designed by the architect Meduna, artistry and a feeling of eternity collide. On its vaulted ceilings, the domes call for light and theatricality. On the main floor, or piano nobile, its many salons and ballrooms are home to 800 years of history. It is a journey through the ages, a blend of baroque, neoclassical and gothic styles along with the splendour of Eastern fantasy, an exoticism that transcends the realm of possibility. The rooms are decorated with patterns, mosaics, stucco, paintings, frescoes tinted with forgotten colours and wonderful cherubs. The walls abound in enigmas never meant to be solved. Stephen Alden, CEO Raffles and Orient Express, Accor commented: "The arrival of Orient Express in Venice resonates naturally with the brand’s history. It marks a return to the roots of a legend that finds its ultimate expression in the Palazzo Donà Giovannelli. Inspired by her multicultural background, passion for Venice and unique poetic language, Aline Asmar d'Amman will sublimate the design of one of the most charismatic palaces in the world." Paolo Barletta, CEO of Arsenale S.p.A added: "The strategic union between Venice and the new Orient Express Hotel represents another significant step in the objective that Arsenale is pursuing thanks to the partnership with Orient Express, namely the relaunch of luxury tourism that highlights the unprecedented artistic and cultural heritage of our Italian peninsula. Palazzo Donà Giovannelli will become a unique landmark in Venice with its exceptional design, history and heritage. Aline Asmar d'Amman’s meticulous care and eclectic experience will shed new light on the ancient beauty of the Palazzo, helping to spread a message of excellence from Venice throughout the whole world."

ROLLS-ROYCE REFLECTS ON ITS PINNACLE PRODUCT TO MARK 118TH ANNIVERSARY

 

Rolls-Royce Motor Cars marks the 118th anniversary of the first meeting between its founders, Henry Royce and The Hon. Charles Stewart Rolls at the Midland Hotel, Manchester, England in 1904. As part of its annual reflections on its origins and unique heritage, Rolls-Royce looks back through Phantom’s lineage, exploring how its namesakes evolved over the years to remain consistently at the apex of the Rolls-Royce offering.


  • Rolls-Royce Motor Cars celebrates the 118th anniversary of the historic first meeting between Henry Royce and The Hon. Charles Stewart Rolls – which took place on 4 May 1904
  • The company they founded together created ‘the best car in the world’, a position still occupied today by the marque’s products
  • Phantom, Rolls-Royce’s pinnacle product, has continued to evolve technically, aesthetically and dynamically to maintain its pre-eminence in the Rolls-Royce offering, and in the world of luxury
  • The eighth generation of Phantom reflects Royce’s held conviction that “small things make perfection, but perfection is no small thing”.


“As we reflect on Phantom’s remarkable heritage, I am struck by the unique place it occupies in the hearts and minds of our most demanding Rolls-Royce clients. Phantom is the beneficiary of the most ambitious forms of Rolls-Royce Bespoke, transforming into whatever our clients want it to be. Indeed, Phantom is not only the ‘best car in the world’, but the best car for them in their world.”
Torsten Müller-Ötvös, Chief Executive Officer, Rolls-Royce Motor Cars

Rolls-Royce Motor Cars marks the 118th anniversary of the first meeting between its founders, Henry Royce and The Hon. Charles Stewart Rolls at the Midland Hotel, Manchester, England in 1904.

Through the combination of Royce’s engineering genius and Rolls’ talent for promotion, their company soon became recognised as the maker of ‘the best car in the world’ – a title that Rolls-Royce Motor Cars proudly retains more than a century later.

Today, the marque’s pinnacle product – Phantom – is the ultimate expression of Bespoke luxury designed and handmade at the Home of Rolls-Royce, Goodwood. As part of its annual reflections on its origins and unique heritage, Rolls-Royce looks back through Phantom’s lineage, exploring how its namesakes evolved over the years to remain consistently at the apex of the Rolls-Royce offering.


THE ORIGINS OF EXCELLENCE

In the automotive industry’s earliest days, luxury car makers produced only the mechanical components (engine, transmission, chassis and so on) known as a rolling chassis, which underpinned the car. The bodies were designed and constructed by independent coachbuilders to the customer’s specification.

For manufacturers, including Rolls-Royce, improvements in design and engineering were directed almost entirely towards technical aspects of the car’s performance. These included reliability, hill-climbing capability, ease of control and a set of ride quality attributes still known collectively as noise, vibration and harshness (NVH).

From the outset, Phantom earned the title ‘the best car in the world’ through the superior quality and designs of the rolling chassis – the finest platform on which coachbuilders could reach the very apex of their craft.


REDRAWING TECHNICAL BOUNDARIES

The Phantom family was born in 1925 when Rolls-Royce launched Phantom I. With its massive low-range torque, cutting-edge technology and ‘Magic Carpet Ride’, the new model immediately established the fundamental traits that would define the family for the next 100 years. Then, as now, Rolls-Royce declined to rest on its laurels, and by 1929, its successor was ready for the market.

Phantom II represented another step-change in engineering and technology. In 1930, the company unveiled the Phantom II Continental, which gave customers a choice of a more performance-orientated model for those who preferred to drive themselves. The ‘standard’ longer-wheelbase car was retained for chauffeur-driven use. This practice set the precedent for today’s Phantom and Phantom Extended.


THE NEED FOR SPEED

While the new Continental could attain speeds up to 95mph, it was still not as fast as some of its rivals. The company decided to resolve the matter once and for all. In 1934, applying its proven experience with aero engines, it developed a new 7.3-litre V12 engine, mounted on a new chassis. The resulting Phantom III, when fitted with lightweight coachwork, was capable of exceeding 100mph.

In 1939, Rolls-Royce produced an experimental car, nicknamed ‘The Scalded Cat’. In later years, this car was often loaned to influential individuals, including HRH Prince Philip, Duke of Edinburgh. The Duke was so impressed that he persuaded Rolls-Royce to build him a more formal version; the marque obliged with the first Phantom IV, delivered in July 1950. The car remains on front-line (albeit reduced) duty at The Royal Mews, under its pre-delivery codename, Maharajah. Though originally intended as a one-off, 18 Phantom IV cars were completed: 17 were sumptuously appointed commissions for other royalty and heads of state; the other, somewhat bizarrely, was built as a pick-up truck for use by Rolls-Royce as transport and on-the-road component testing.


A FINAL FLOURISH

In 1959, the marque launched Phantom V, equipped with its most up-to-date V8 engine. In 1967, the car underwent subtle technical changes that were deemed, at the very last minute, sufficient to justify its redesignation as Phantom VI.

By 1968 the only true coachbuilder left in Britain was Rolls-Royce’s own in-house company, Mulliner Park Ward. These magnificent cars soldiered on through the mid-1980s, until production dwindled to a mere two or three cars a year, and finally ceased altogether in 1992.


BRINGING VISIONS TO LIFE

Every generation up to Phantom VI was essentially a rolling chassis. The bodies were built to the owner’s individual requirements by some of the most famous and prestigious names in British and European coachbuilding.

While this was normal practice in the luxury automotive world, Phantom stood apart through its ability – thanks to Royce’s engineering genius and the excellence of the chassis’ components and construction – to carry coachwork of the very finest quality, weight and complexity.

At every stage in Phantom’s development, owners exploited its potential to the full, creating some of the most magnificent, eye-catching and radical motor cars ever to grace the road. And since the chassis and body were separate, it was possible for a subsequent owner to change the car’s appearance to suit their own taste and requirements.

Many Phantoms took on more than one guise over their long, often globe-trotting lives: in some cases, they were merely repainted; in others, the whole car was rebuilt from the chassis upwards, taking on an entirely new form and character. And for all their extraordinary diversity, every one of the examples shown below is a true Rolls-Royce in terms of its underlying engineering, materials and construction, performance, ride quality and comfort – and, above all, in being exactly as the owner wanted it.


1930 Phantom II (62GY)

This handsome Phantom II was coachbuilt by Hooper of London with a Dual Cowl Tourer body. At the request of the owner, a wealthy timber merchant from Texas, 50 additions were specified with touring intentions. These include a larger fuel tank, louvered bonnet and radiator two inches taller than standard. The car was originally purchased for the owner’s honeymoon and went on to tour the Continent extensively until 1939. The present custodian acquired the car in 1998 and has since won prestigious awards including the Louis Vuitton Classic Parfums Givenchy Trophy pre-war tourers and Most Sporting Tourer in the Biarritz Concours.

1930 ROLLS-ROYCE PHANTOM II (62GY)
1930 ROLLS-ROYCE PHANTOM II (62GY)



1933 Phantom II Continental (55MW)
This ‘concealed-head boat body’ was a speciality of coachbuilder Park Ward. Its main feature was the compact folding hood that, when fully retracted, was entirely concealed under the rear deck, giving the coachwork its distinctive uninterrupted line. The original upholstery was textured pigskin.

Source: ‘Park Ward The Innovative Coachbuilder’ by Malcolm Tucker.

1933 PHANTOM II CONTINENTAL (55MW). Source: 'Park Ward The Innovative Coachbuilder' by Malcolm Tucker.
1933 PHANTOM II CONTINENTAL (55MW). Source: 'Park Ward The Innovative Coachbuilder' by Malcolm Tucker.



1933 Phantom Ill (3BT103)

This rare two-door sedanca coupé was coachbuilt by HJ Mulliner for Apsley Cherry-Garrard, one of the surviving members of Captain Scott's last, fateful expedition to the South Pole in 1912. The car was originally finished in Primrose Yellow with a dyed Vaulmol leather interior; in the late 1940s it was repainted in black. The car was briefly owned by the legendary actor Sir Ralph Richardson; it then spent time in Wales and the USA before returning to the UK in the late 70s / early 80s. It sat neglected in a barn until 2018 when it was bought by its present owner, and has now been painstakingly restored using many authentic components, including original numbered engine parts.

Source: Alpine Eagle Ltd.

1933 ROLLS-ROYCE PHANTOM Ill (3BT103). Source: Alpine Eagle Ltd.
1933 ROLLS-ROYCE PHANTOM Ill (3BT103). Source: Alpine Eagle Ltd.



1937 Phantom III (3BT85)

London coachbuilder Hooper & Co built several bodies in this striking saloon-with-division style, which looks fast even when standing still thanks to its semi-razor edge styling and swooping curves. The art-deco chrome-plated flashes to the body and wings simply enhance the sense of kinetic energy.

Source: ‘The Spectre Arises’ by Steve Stuckey.

1937 ROLLS-ROYCE PHANTOM III (3BT85). Source: 'The Spectre Arises' by Steve Stuckey.
1937 ROLLS-ROYCE PHANTOM III (3BT85). Source: 'The Spectre Arises' by Steve Stuckey.



1965 Phantom V (5VD63)

This Phantom was originally owned by Wing Commander Patrick Barthropp. In 1968, John Lennon purchased the car from Barthropp coinciding with the launch of The Beatles’ White Album. In September 1969 he sold the car to Allen Klein, an American businessman.

The car appeared in the Oscar-winning film Georgy Girl (1966), the classic Let It Be (1970), starring The Beatles, Performance (1970), featuring Mick Jagger, and then prominently featured in The Greek Tycoon (1978) starring Anthony Quinn.

In 2016 after extensive restoration, Jody Klein, a longtime Rolls-Royce Enthusiasts' Club member brought the car to the Concurs d'Elegance, Lincolnshire, where it was awarded first place for ‘Best In Class’.

The car currently resides in the United Kingdom.

Source: Photographs courtesy of ABKCO © 2022. All rights reserved.

1965 ROLLS-ROYCE PHANTOM V (5VD63). Source: Photographs courtesy of ABKCO © 2022. All rights reserved.
1965 ROLLS-ROYCE PHANTOM V (5VD63). Source: Photographs courtesy of ABKCO © 2022. All rights reserved.



1966 Phantom VI (5LVF65)

James Young, established in 1863, is renowned for creating some of the most elegant coachwork to ever grace a motor car chassis. Perhaps the pinnacle of their achievements was realised in their PV23 design, developed especially for the Rolls-Royce Phantom V chassis, with 22 such bodies being built.

This model was usually finished in black, but for 5LVF65 the lighter shade of Ivory further enhances the classic elegance of every curve and line from the pen of its acclaimed designer, A. F. McNeil.

The interior contains a remarkably spacious rear compartment, with the finest cabinetry work below the division glass. Champagne cloth to the rear compartment is chosen for greater comfort than the similarly coloured and more resilient leather that the chauffeur would enjoy.

Source: P&A Wood.

1966 ROLLS-ROYCE PHANTOM VI (5LVF65).
Source: P&A Wood.
1966 ROLLS-ROYCE PHANTOM VI (5LVF65). Source: P&A Wood.



2015 Phantom VII (Serenity Phantom)

Rolls-Royce created this magnificent Bespoke Phantom VII Extended for its display at the 2015 Geneva Motor Show. Inspired by opulent motor cars made for international royalty in the early 1900s, the rear passenger cabin is finished in a unique Smoke Green raw silk, specially handwoven and decorated with hand-embroidered and hand-painted Chinoiserie blossom motifs that took up to 600 hours to complete. The design also appears in the fascia and marquetry inlays in the rear doors; smoked cherrywood and bamboo elements, and details echoing the raked gravel in Japanese gardens complete the interior’s calm, natural ambiance. At the time, the Mother of Pearl exterior paint finish was the most complex – and expensive – the marque had ever produced.

2015 ROLLS-ROYCE PHANTOM VII (SERENITY PHANTOM)
2015 ROLLS-ROYCE PHANTOM VII (SERENITY PHANTOM)



2021 Phantom VIII (Phantom Oribe)

A unique collaboration saw the House of Rolls-Royce and the House of Hermès co-create a Bespoke Phantom for Japanese entrepreneur Yusaku Maezawa. Named Phantom Oribe, the motor car features a Bespoke two-tone exterior finish, inspired by the client’s world-class collection of ancient Japanese ceramics, Oribe ware. In an unusual move, the Rolls-Royce paint was made available for use on the client’s private jet that the Phantom is paired with.

The interior is finished predominantly in Hermès Enea Green leather. The Gallery features an artwork based on a design by the celebrated French artist and illustrator Pierre Péron (1905–1988), who created many of Hermès’ iconic scarves.

PHANTOM ORIBE: A BESPOKE ROLLS-ROYCE PHANTOM IN COLLABORATION WITH HERMÈS
PHANTOM ORIBE: A BESPOKE ROLLS-ROYCE PHANTOM IN COLLABORATION WITH HERMÈS



AN ICON REBORN

At one minute past midnight, on 1 January 2003, the first Phantom VII was handed over to its new owner – the first motor car to be produced at the brand-new Home of Rolls-Royce at Goodwood, West Sussex, England. A thoroughly modern interpretation of the marque’s signature lines and proportions, as first set down by Sir Henry Royce himself, it was built entirely in-house by Rolls-Royce, with monocoque bodywork to a standard design rather than coachbuilt. In one important sense, however, it retained a link with its heritage, in that every car was hand-built by a team of skilled craftspeople. Furthermore, the marque’s Bespoke programme meant Phantom was effectively a canvas upon which patrons could realise their own visions and desires.

Over its 13-year lifespan, Phantom VII cemented Rolls-Royce as the world’s pre-eminent superluxury motor manufacturer, and its own place as the marque’s pinnacle product. But just like their predecessors, Rolls-Royce’s designers and engineers understood that perfection is a moving target: that Phantom was never ‘done’.

In 2016, Rolls-Royce presented Phantom VIII. This was the first Rolls-Royce to be built on the marque’s proprietary Architecture of Luxury, an all-aluminium spaceframe designed to underpin every future motor car produced at Goodwood.

Phantom VIII was specifically designed to be the ultimate platform for Bespoke commissions. This has resulted in some of the most technically ambitious and challenging projects ever undertaken by the marque’s designers, engineers and specialist craftspeople. It is also the only Rolls-Royce model to feature the Gallery – an uninterrupted swathe of glass that runs the full width of the fascia, behind which the client can display a commissioned work of art or design.

¡CONSIENTE A TU MAMÁ CON UN SMARTWATCH! AMAZFIT OFRECE DESCUENTOS POR EL DÍA DE LAS MADRES

  • Por motivo del día de las madres, Amazfit la compañía líder de wearables inteligentes que apuestan por la salud, ofrecerá 15% de descuento en todos sus dispositivos.
  • La promoción será vigente en tiendas como  Sears, Coppel, Mixup y la plataforma online de Amazfit del 28 de abril al 12 de mayo. 

Ciudad de México a  mayo de 2022. Amazfit, empresa líder de wearables inteligentes centrada en salud y fitness, ofrecerá un descuento especial para todas las personas que deseen sorprender a mamá.

  

Del 28 de abril al 12 de mayo de este año, la gente podrá encontrar todos los modelos disponibles de la marca tanto en tiendas físicas en donde tiene presencia como en su plataforma online. Algunas de las tiendas donde los podrán encontrar son Mixup, Sears, Amazon, Mercado Libre, entre otras con el 15% de descuento.

 

Los modelos que están en México y entran en la promoción son: Amazfit Band 5, Amazfit Bip U, Amazfit GTR 3 y Amazfit GTS 2 Mini, en diversos colores como negro, rosa, thunder black, graphite black, meteorite black y flamingo pink; los cuales, se distinguen por ofrecer características únicas en el mercado, tales como mayor duración de pila y su fácil adaptación a cualquier sistema operativo, así como los materiales de alta resistencia con los que están elaborados para todo tipo de actividades.

 

“En Amazfit siempre buscamos que la experiencia de nuestros consumidores sea la mejor, sobre todo porque apostamos por su bienestar, así como la de sus seres queridos, de ahí que busquemos fechas icónicas para ofrecer un detalle a nuestros usuarios” comentó Raúl Fálquez, gerente regional de marketing de Latinoamérica; “nuestros dispositivos, permiten obtener un monitoreo en tiempo real de oxigenación, frecuencia cardiaca, detección de arritmias y control de sueño, por ejemplo; estos, son datos básicos para tener un check up de nosotros mismos o incluso de nuestros seres queridos”

 

Es así que Amazfit busca ofrecer a los mexicanos algo más que un dispositivo inteligente, busca ser el aliado en el cuidado del bienestar de las personas.

 

Acerca de Amazfit

Amazfit, una marca líder mundial de wearables inteligentes centrada en la salud y el fitness, forma parte de Zepp Health (NYSE: ZEPP), una empresa de tecnología sanitaria. La esencia de la marca Amazfit, que ofrece una amplia selección de relojes inteligentes y pulseras, es "Up Your Game", que anima a los usuarios a vivir sus pasiones y a expresar libremente su espíritu activo. Amazfit se basa en la plataforma de gestión de la salud de Zepp Health, que ofrece información y orientación práctica basada en la nube las 24 horas del día para ayudar a los usuarios a alcanzar sus objetivos de bienestar. Con una artesanía sobresaliente, los relojes inteligentes Amazfit han ganado muchos premios de diseño, entre ellos el iF Design Award y el Red Dot Design Award.

Lanzado en 2015, Amazfit cuenta hoy con millones de usuarios. Sus productos están disponibles en más de 90 países de América y de las regiones EMEA y APAC. Para más información sobre Amazfit, visite www.amazfit.com. Para más información sobre Zepp Health, visite www.zepphealth.com

Evitar las más de mil quemaduras que sufren niñas, niños o las y los adolescentes al año es posible revisando tu instalación eléctrica

  • En México, cada año cerca de 13 mil personas sufren algún tipo de quemadura y entre el 5 y el 8 %  pertenecen a la población infantil por diversos descuidos en casa-habitación. 
  • Aproximadamente, 560 quemaduras terminan en muerte por electrocución al año, de las cuales, 31.4 % ocurre en casa habitación, y más del 80 % de las viviendas en nuestro país. Consecuencias lamentables de no contar con instalaciones eléctricas seguras.
  • Una de las maneras más sencillas de saber si hay una irregularidad en la instalación eléctrica, es cuando se te” botan” frecuentemente las protecciones eléctricas, si se “baja” la intensidad de la luz al arrancar el refrigerador,  al poner a funcionar la lavadora o la secadora o si percibes que huele a quemado cuando están conectadas.

El problema de quemaduras y muertes por electrocución en México es más grave de lo que parece, pues cifras del programa Casa Segura® estiman que en el país 32 millones de viviendas tienen, a la fecha, más de 20 años de antigüedad; además, 18.8 millones de viviendas cuentan con instalaciones eléctricas obsoletas y sin mantenimiento, ocasionando el 41 % de los incendios en vivienda por causa eléctrica.

De acuerdo con datos de la Secretaría de Salud, en México anualmente sufren quemaduras un promedio de 13 mil personas en diferentes grados, de las cuales - de acuerdo con el programa Casa Segura® - el 52.7 %, es decir, 8 mil 960 ocurre en casa-habitación. Y del 100 % de estos, 41 % se genera por origen eléctrico. Desafortunadamente, este es un tema que afecta a todos los miembros de la familia y, en el marco del Día Nacional de la Prevención de Quemaduras en Niñas, Niños y Adolescentes, es importante reconocer que alrededor de mil niños, niñas y adolescentes se ven afectados cada año por esta situación.

El riesgo de este tipo de accidentes se vuelve mucho más probable si se utiliza material apócrifo en la instalación.  Además, un estudio de cumplimiento normativo, realizado por el mismo programa (mediante una muestra de desarrolladores de vivienda), detectó que la mayoría de los desarrolladores no cumple con la norma oficial mexicana de instalaciones eléctricas NOM-001-SEDE-2012, y usan conductores no autorizados en México por su alto riesgo de incendio.

¿Alguna vez te has preguntado si las instalaciones eléctricas de tu casa o negocio son seguras para ti y para tu familia? Garantizar la integridad de tus seres queridos es prioritario, por ello es vital verificar tu instalación eléctrica y, en caso de detectar alguna anomalía, conocer a qué instancias acercarte.

Algunos factores que incrementan el riesgo de sufrir estos accidentes son:

  • Contacto accidental con cables desprotegidos o rotos
  • Material apócrifo en la instalación eléctrica 
  • Cableado que no cuenta con la certificación de las normas oficiales mexicanas o estándares
  • Manipulación de tomas de corriente sin conocimientos sobre electricidad
  • Líneas de alto voltaje

Podría parecer que estos accidentes pasan todo el tiempo y que, de hecho, son inevitables, pero no es así; por ello, es fundamental estar conscientes de los riesgos eléctricos que se tiene en el hogar o en establecimientos y conocer las normas oficiales mexicanas, que están diseñadas para garantizar el buen funcionamiento de las instalaciones eléctricas e, incluso, brindan protección y seguridad a los usuarios finales.

Además de los riesgos que pueden ocasionar, una instalación o el uso de conductores eléctricos apócrifos también representan un incremento en la pérdida de energía, lo que se traduce en un incremento en el costo. Por ello, es tan importante que tanto la instalación como los materiales ocupados para la misma cumplan con las Normas Oficiales Mexicanas de Eficiencia Energética, que establecen los requerimientos mínimos de desempeño energético de tecnologías de uso final en los hogares mexicanos. 

Con el objetivo de fomentar los derechos de los consumidores y evitar esta clase de consecuencias fatales para ellos, diversas instituciones presentaron la campaña “Aguas con tu instalación eléctrica. ¡Denuncia!” con la que buscan informar a la población sobre el Mecanismo Transversal de Denuncia y Vigilancia del Cumplimiento Normativo (MTDyVCN), que permitirá proporcionar a las y los ciudadanos una manera clara y rápida  de identificar a las instituciones gubernamentales, autoridades y organizaciones responsables o vinculadas a las instalaciones eléctricas, para denunciar y exigir sus derechos.

Este mecanismo también sirve para orientar a la población sobre  dónde, con quién y cómo denunciar una infracción a su derecho de contar con una instalación eléctrica digna, segura y confiable, de acuerdo con lo establecido en la regulación mexicana. Cabe resaltar que las y los consumidores pueden solicitar ayuda ante estas instancias de manera presencial, telefónica o electrónica, al presentar una queja o denuncia.

Cabe resaltar que los consumidores pueden solicitar ayuda ante estas instancias de manera presencial, telefónica o electrónica, al presentar una queja o denuncia en quejasydenuncias@programacasasegura.org

La diferencia entre estos dos últimos actos radica en que la queja es una reclamación formal cuando un proveedor perjudica directamente a la persona consumidora al no respetar los términos y condiciones en las que se contrató un servicio, un bien o un producto. Para este tipo de acción, se busca avenir los intereses de ambas partes para lograr una conciliación. Por otro lado, la denuncia tiene que ver con las acciones en las que los proveedores afecten la vida, salud, seguridad o la economía de una colectividad de  las y los consumidores,  (por cada denuncia se practicará una visita de verificación) y violen las leyes, reglamentos o normas oficiales mexicanas, cuya vigilancia competa a esta Procuraduría Federal del Consumidor.

En caso de hacer denuncia ante la PROFECO, se realizan visitas de verificación por los actos incumplidos, con la intención de promover y proteger los derechos de las y los consumidores. En la PROFECO se busca llegar a las personas para proteger sus derechos ante la asimetría entre proveedores y consumidores, por lo que es imperante que los consumidores sepan verificar que su casa o comercio cumplen con los estándares mínimos para garantizar su seguridad y, de no ser así, que conozcan los mecanismos para levantar una queja o denuncia, según sea el caso.

De esta manera, tratándose de una queja, la Profeco iniciará un procedimiento conciliatorio para tratar de avenir a las partes para que lleguen a un acuerdo. Si en el procedimiento conciliatorio se detecta una posible violación a la normativa de protección al consumidor, se iniciará un Procedimiento por Infracciones a la ley, el cual puede derivar en multas. Teniendo como finalidad esa causa, la AMDROC, la CANAME, la CONAVI, la FECIME,, el INEEL, el Programa Casa Segura®, la PROFECO y la STPS respaldan esta iniciativa en beneficio de los consumidores. 

Para estar seguros de que estamos habitando u ocupando un lugar que corre los menores riesgos posibles y conocer qué instituciones nos respaldan y nos orientan, entra al sitio web: