jueves, 7 de marzo de 2019

Citibanamex: IPC cae a nivel mínimo del año

México: Reporte Económico Diario

  • Se extiende la racha negativa en el mercado accionario local. Los principales índices imprimieron cifras negativas. Los índices Nasdaq y S&P 500 perdieron 0.93% y 0.65% cada uno, mientras que el IPC descendió por octava sesión consecutiva para concluir en 41,908.15 puntos, nivel mínimo registrado en el 2019. Además, el dólar continuó su senda de recuperación. En este contexto, el peso retrocedió 0.58% durante la jornada para concluir en un nivel de 19.36. Por su parte, la curva local de rendimientos replicó el comportamiento de la curva de Bonos del Tesoro de EUA al imprimir descensos generalizados de 3pb en promedio. Así, los referentes a 2 y 10 años se ubicaron en 7.98% y 8.11% respectivamente.
  • La Fed publicó su Libro Beige. El mal clima invernal y mayores costos de los créditos han frenado el consumo, además de que han aumentado la preocupación en el sector manufacturero por una posible desaceleración de la demanda y mayores costos de materia prima por aranceles. Sin embargo, la economía continuó creciendo a finales de los meses de enero y febrero en 10 de los 12 distritos de la Reserva Federal. También, la mayoría de los distritos reportó un crecimiento modesto del empleo.
  • La OCDE ajusta a la baja su pronóstico de crecimiento global para 2019 y 2020. La Organización para la Cooperación y Desarrollo Económico (OCDE) hizo públicos sus pronósticos intermedios. En el documento se destacaron los ajustes en los estimados de crecimiento global que descendieron a 3.3% para 2019 y 3.4% para 2020, lo que implica un recorte de 0.2pp y 0.1pp cada uno con respecto a los estimados de noviembre. Estos ajustes responden a un mayor impacto de las tensiones comerciales y la incertidumbre política en Europa. En este sentido, el pronóstico de crecimiento para EUA descendió a 2.6% (-0.1pp) en 2019 y se mantuvo sin cambios para 2020 en 2.2%. Por su parte los estimados para México cayeron 0.5pp para ambos años, situándolos ahora en 2.0% y 2.3%.
  • En Estados Unidos se reporta menor creación de empleo privado y mayores déficits comercial y presupuestario. El indicador de empleo privado ADP registró una creación de 183 mil plazas en febrero, por debajo de lo estimado y del dato anterior (190 mil y 213 mil respectivamente). La balanza comercial presentó en diciembre un déficit de 59.8mmd, 18.8% mayor que el ocurrido en noviembre. Las exportaciones cayeron -1.9%, mientras que las importaciones aumentaron 2.1%. En el saldo de todo 2018, el déficit de la balanza se incrementó 12.5% (+68.8Mmdd) respecto a 2017. El déficit presupuestario se amplió a 310mmd en los primeros cuatro meses de su año fiscal; resultó 77% mayor en el mismo periodo del año fiscal pasado.
El INEGI publica las cifras de inflación de febrero: se anticipa una menor inflación anual. Con nuestro pronóstico, ratificamos la caída en la tasa anual de la primera mitad del mes hasta 3.89%. Nuestras estimaciones subrayan una reducción del INPC de -0.14% en febrero respecto a enero, con o que la tasa de crecimiento anual para todo el mes se ubicaría en 3.82%. No obstante, el pronóstico del consenso de nuestra Encuesta Citibanamex es menor optimista, señala una caída mensual mucho menor de sólo -0.02%, con ello, la tasa anual del INPC alcanzaría un nivel de 3.95%. En ambas estimaciones la inflación anual se reduce desde el 4.37% observado en enero.

INEGI: ÍNDICE NACIONAL DE PRECIOS AL CONSUMIDOR FEBRERO DE 2019



El Instituto Nacional de Estadística y Geografía (INEGI) informa que en febrero de 2019 el Índice Nacional de Precios al Consumidor (INPC) presentó un descenso de (-)0.03 por ciento mensual y una inflación anual de 3.94 por ciento 1 .
Las cifras comparables para el mismo periodo de 2018 fueron de 0.38 por ciento mensual y de 5.34 por ciento anual.
El índice de precios subyacente 2 registró un aumento mensual de 0.43 por ciento y una tasa anual de 3.54 por ciento, mientras que el índice de precios no subyacente disminuyó (-)1.38 por ciento mensual, obteniendo una variación anual de 5.25 por ciento.
Dentro del índice de precios subyacente, los precios de las mercancías se incrementaron 0.49 por ciento y los de los servicios 0.36 por ciento a tasa mensual.
Al interior del índice de precios no subyacente, los precios de los productos agropecuarios retrocedieron (-)4.28 por ciento; en contraste, los de los energéticos y tarifas autorizadas por el gobierno crecieron 0.75 por ciento mensual.
*
1 Las variaciones anuales durante el primer año del INPC base 2a quincena de julio de 2018 se continuarán comparando con el Índice
de la base anterior.
2 La inflación subyacente se obtiene eliminando del cálculo del INPC los bienes y servicios cuyos precios son más volátiles, o bien
que su proceso de determinación no responde a condiciones de mercado. Así, los grupos que se excluyen en el indicador subyacente
son los siguientes: agropecuarios y, energéticos y tarifas autorizadas por distintos órdenes de gobierno.
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NOTA TÉCNICA
ÍNDICE NACIONAL DE PRECIOS AL CONSUMIDOR
FEBRERO DE 2019
Índice Nacional de Precios al Consumidor
En febrero de 2019 el Índice Nacional de Precios al Consumidor (INPC) retrocedió
(-)0.03 por ciento con relación al mes inmediato anterior. En el mismo mes de 2018 se
incrementó 0.38 por ciento.
En febrero de 2019 la variación anual del INPC se ubicó en 3.94 por ciento; en el mismo
mes del año anterior fue de 5.34 por ciento. A su interior, el comportamiento anual de los
índices subyacente y no subyacente se estableció en 3.54 y en 5.25 por ciento, en ese
orden. En el segundo mes de 2018 las cifras correspondientes fueron de 4.27 y de 8.49
por ciento.

En la segunda quincena de febrero de 2019 el INPC registró un alza de 0.14 por ciento,
resultado de los índices de 103.009 y de 103.150 reportados en la primera y segunda
quincena del mes, respectivamente.
El índice de precios de la canasta básica 4 mostró un aumento mensual de 0.60 por ciento,
así como de 3.80 por ciento anual. En el mismo mes de 2018 las cifras correspondientes
fueron de 0.85 y de 6.46 por ciento, en ese orden.
Nota metodológica
El año base de referencia del cálculo del INPC es la segunda quincena de julio de
2018=100. Para dicho cálculo se cotizaron los precios en 55 ciudades, las cuales están
ubicadas en las 32 entidades federativas.
Se recaban en promedio 159 mil 500 precios quincenalmente agrupados en 299
conceptos de consumo genéricos, los cuales abarcan 91 ramas de actividad económica.
La recolección de precios de los alimentos se realiza por lo menos dos veces durante la
quincena que se reporta; para el resto de los productos se obtienen por lo menos una vez
en dicho periodo. Estas cotizaciones una vez procesadas dan lugar a índices de precios,
con los que se generan los índices nacionales correspondientes a los distintos conceptos
de consumo familiar.
La canasta de bienes y servicios considera el total del gasto en consumo de los hogares
en el territorio nacional y la estructura de ponderación se obtuvo de los gastos reportados
en las Encuestas Nacionales de Gastos de los Hogares 2012 y 2013 en combinación con
la Encuesta Nacional de Ingreso y Gasto de los Hogares 2014.
Herramientas de análisis de los Índices Nacionales de Precios
El INEGI lo invita a conocer y hacer uso de las herramientas para el análisis y
entendimiento de los índices nacionales de precios, disponibles en el apartado
Herramientas dentro del apartado Índice Nacional de Precios al Consumidor de su página
en Internet. https://www.inegi.org.mx/programas/inpc/2018/

4
Calculadora de inflación. Permite calcular la Tasa de Inflación de un Índice de
Precios, en un intervalo de tiempo. Calcula dos tipos de tasas de inflación
porcentuales: la implícita entre cualquiera de dos fechas, y la tasa de inflación
porcentual promedio en un período.
Los componentes de la canasta básica se detallan en el documento metodológico ubicado en la siguiente liga:
https://www.inegi.org.mx/programas/inpc/2018/
COMUNICACIÓN SOCIAL Caleidoscopio. Muestra la forma en que los consumidores, en promedio, distribuyen
su gasto en 8 grupos y 36 subgrupos, así como, las variaciones en los precios de los
mismos.
Mapa de precios. Presenta en forma dinámica las variaciones anualizadas de los
precios por ciudad, entidad y región, así como la participación o peso que tienen estos
en el INPC.
Consulta de precios promedio. Permite consultar y exportar el precio promedio
mensual de cada uno de los productos específicos utilizados para el cálculo del INPC.
La información contenida en este documento es generada por el INEGI con base en los
Índices de Precios y se da a conocer en la fecha establecida en el Calendario de difusión
de información estadística y geográfica y de Interés Nacional.
Las cifras aquí mencionadas, así como el documento metodológico podrán ser
consultados en la página del INEGI en Internet: www.inegi.org.mx

Impartimos talleres para erradicar la violencia


El Departamento de Capacitación de Chimalhuacán impartió en el auditorio de Casa de Cultura el taller Prevención de la violencia, dirigido a servidores públicos con motivo del Día Internacional de la Mujer, el cual se conmemora el 8 de marzo.

En el evento participó personal de dependencias como Desarrollo Social, Alumbrado Público, Comercio Establecido, Seguridad Ciudadana, Preceptoría Juvenil, Servicios Generales, Secretaria Técnica de gabinete y la Unidad Especializada de la Policía para la Atención a las Víctimas de Violencia Intrafamiliar y de Género (UEPAVIG).

“Con el apoyo de personal de la asociación civil Redes Sociales para el Desarrollo (REDDES), se abordaron los temas: igualdad, equidad de género, roles sociales y estereotipos”, indicó el alcalde, Jesús Tolentino Román.

A través de dinámicas los funcionarios reconocieron los tipos de violencia, así como la manera en la que pueden presentarse dentro su ámbito laboral, familiar y social.

Por su parte, la titular del Departamento de Capacitación, Lilia García Calderón refirió que “el objetivo del taller consistió en informar y brindar herramientas para aprender a identificar la violencia, y así poder erradicarla desde nuestros hogares y evitar transmitirla lo menos posible a las próximas generaciones”.

“Felicitamos a todas las mujeres chimalhuacanas por luchar diariamente, ya que a través de nuestro esfuerzo las féminas ahora estamos empoderadas, y la prueba de ello es que ha aumentado nuestra participación en la política del país y con ello la sociedad crece. Felicidades mujeres, Chimalhuacán son todas ustedes”.

Para finalizar, autoridades locales invitaron al curso “Actualización de archivo”, el cual se llevará a cabo los días 11, 12 y 13 de marzo en el Museo Chimaltonalli a las 10:00 horas.

Reforzamos jornadas de limpieza en las inmediaciones de la Mina Barrera



El Gobierno del Nuevo Chimalhuacán, reforzó sus actividades alusivas al Programa Jornadas de Limpieza 2019, en el que diversas áreas del Ayuntamiento trabajan de manera conjunta con el objetivo de mejorar la imagen urbana en los 98 barrios y colonias del municipio.

“Es necesario llevar a cabo estas jornadas porque con ello generamos espacios urbanos más limpios y seguros para los vecinos y transeúntes; de igual manera, evitamos contingencias durante las lluvias”, señaló el alcalde, Jesús Tolentino Román Bojórquez.

La faena de limpieza se realizó en las inmediaciones de la Mina Barrera, sobre avenida Corregidora y calles aledañas.

“En los próximos días, continuarán los trabajos en las calles Nuevo León y Corinka, hasta llegar al kiosco del barrio San Agustín”, indicó el titular del departamento de Limpia, Francisco Estrada.

La actividad contó con la participación de más de 55 trabajadores adscritos a dependencias como Obras Públicas, Parques y Jardines, Imagen Urbana, Limpia, Vía Pública, Zoonosis y Tránsito.

“Recolectamos basura, maleza, cascajo y escombros que se encontraban sobre banquetas, pavimento, alcantarillado y áreas verdes, para lo cual se empleó maquinaria retroexcavadora y camiones de volteo”.

“Con este programa fomentamos la participación ciudadana, a fin de mantener las vialidades y espacios públicos en buenas condiciones; libres de desechos sólidos y fauna nociva. Asimismo, invitamos a los chimalhuacanos a sumarse a los trabajos y a no tirar basura en las calles”, añadió el edil.

Cabe destacar que el Programa Municipal de Limpia 2019, se desarrolla en una primera fase atendiendo zonas vulnerables.

Asimismo, el departamento de Limpia de Chimalhuacán recolecta diariamente un promedio de 600 toneladas de basura en la demarcación.

Realizamos cine debate sobre el papel de la mujer en la sociedad



El gobierno de Chimalhuacán, a través del Consejo Municipal de la Mujer (CMM) y la Comisión Ejecutiva de Atención a Víctimas del Estado de México (CEAVEM), impartió el foro de cine debate La Sufragistas, en el auditorio de la Biblioteca Amoxtlatiloyan, con el objetivo de sensibilizar a la población sobre el papel de la mujer en la sociedad.

“Las mujeres han sido pieza fundamental en el desarrollo y progreso de Chimalhuacán, por ello, realizamos estas actividades para reconocer la labor que realizan diariamente y sensibilizar a la población sobre la importancia de fomentar la equidad de género”, señaló el alcalde, Jesús Tolentino Román Bojórquez.

Por su parte, la titular del CMM, Claudia Tejeda Fernández, informó que en esta actividad participaron más de un centenar de alumnos de la licenciatura en Terapia Física de la Universidad Politécnica de Chimalhuacán (UPChi), así como servidores públicos.

“Proyectamos la película Las Sufragistas, historia que describe la participación de mujeres británicas en su lucha por acceder al voto a principio del siglo XX. Además, se presentaron los cortometrajes españoles Recursos Humanos y El orden de las cosas, enfocados al acoso que sufren las mujeres en el ambiente laboral, así como la violencia doméstica, respectivamente”.

La funcionaria señaló que estas acciones coadyuvan a informar a la población sobre los derechos de las mujeres, “actualmente, las féminas tienen más conocimientos de sus garantías individuales, lo que ha logrado su empoderamiento y participación activa en la sociedad”.

Autoridades municipales refrendaron su compromiso con las mujeres chimalhuacanas e informaron que continuarán trabajando en generar acciones que permitan su bienestar y desarrollo pleno.

Cabe destacar que este cine debate forma parte de las actividades que el gobierno de Chimalhuacán realiza en el marco del Día Internacional de la Mujer que se conmemora el 8 de marzo, este año bajo el tema: Pensemos en igualdad, construyamos con inteligencia, innovemos para el cambio.

REGISTRA VOLCÁN DOS EXPLOSIONES QUE GENERAN COLUMNA DE CENIZA DE 2.5 Y 1.5 KM, RESPECTIVAMENTE. CONTINÚA SEMÁFORO EN AMARILLO FASE 2

REPORTE DE MONITOREO DEL VOLCÁN POPOCATÉPETL

Estado de México, 7 de marzo de 2019 
 

En las últimas 24 horas, por medio de los sistemas de monitoreo del volcán Popocatépetl, se identificaron 111 exhalaciones acompañadas de vapor de agua, gas y ligeras cantidades de ceniza, además se registraron dos explosiones, la primera se presentó a las 17:56 horas de ayer, que generó una columna de ceniza de aproximadamente de 2.5 km, que los vientos dispersaron sobre el sector este, la segunda a las 6:09 horas de hoy, con una altura de 1.5 km sobre el cráter.

Adicionalmente se registraron dos sismos volcanotéctonicos a las 13:54 y 3:07 horas con magnitud de 2.4 y 1.4, respectivamente, además de 134 minutos de tremor armónico.

Al momento de este reporte se observa una emisión continua de vapor de agua y gases volcánicos que el viento dispersa en dirección sureste y recurvando al oeste.

El Cenapred exhorta a NO ACERCARSE al volcán ni al cráter, por el peligro que implica la caída de fragmentos balísticos y en caso de lluvias fuertes alejarse de los fondos de barrancas por el peligro de deslaves y flujos de lodo.

La Coordinación General de Protección Civil del Estado de México invita a la población en general a mantenerse informados a través de los sitios oficiales http://cgproteccioncivil.edomex.gob.mx, www.gob.mx/protección-civil y www.gob.mx/cenapred, así como en los números telefónicos para reportar emergencias 01800-713-4147 y 911.

Fuente: Centro Nacional de Prevención de Desastres (Cenapred). Coordinación General de Protección Civil del Estado de México.

Aivo devolvió 3,5 millones de horas a las personas durante 2018 con su tecnología de Inteligencia Artificial


Con nuevos clientes como General Motors, Falabella, Avon y LG, la empresa cerró el año con sólido crecimiento en términos de nuevas oficinas, negocios, socios, productos y liderazgo
La Inteligencia Artificial está avanzando rápidamente y compañías líderes de diversas industrias están afinando su estrategia de IA para mejorar la manera en la que interactúan con sus clientes. El 72% de los decisores de opinión en las empresas creen que el IA será la ventaja competitiva del futuro. Es más, se estima que el 80% de las comunicaciones serán realizadas con la ayuda de chatbots en 2020, ahorrando tiempo y recursos a las empresas que los emplean.
Aivo, empresa de tecnología especializada en ayudar a las compañías a mejorar la atención al cliente y aumentar ventas con soluciones con IA, reafirma esta tendencia. A lo largo del último año, devolvió 3,5 millones de horas a empresas y clientes, por igual, y, para 2020, este número aumentará a 15 millones.
Su plataforma omnicanal para la automatización de la atención al cliente ha ayudado a empleados y clientes, por igual, a recuperar el tiempo desperdiciado rellenando formularios, enviando correos electrónicos sin recibir respuestas o esperando que alguien conteste el teléfono. Durante 2018 únicamente, sus diversas soluciones sostuvieron más de 20.000.000 de conversaciones con humanos.
Con tal alta demanda de innovación y reconociendo las oportunidades en el mercado para sus soluciones, la empresa ha tenido un sólido crecimiento corporativo que se tradujo en la adición de múltiples nuevos clientes, 12 partners, 2 oficinas y 55 empleados.
En el último año, el número de clientes de Aivo incrementó en 195%. Ahora firmas como Amadeus, Bayer, Avon, Falabella, General Motors, Whirlpool, LG, ADT Security y Renault, están empleando su tecnología en diferentes regiones para mejorar su estrategia de atención al cliente, incrementar ventas, automatizar procesos y facilitar la comunicación interna.
Aivo también fortaleció su posición en el mercado aliándose con empresas líderes en la industria de la tecnología, como Zendesk, Genesys, Liveperson and Salesforce, entre otras. Desde enero de 2018 a la fecha, la cantidad de partners aumentó en un 271%.
De igual forma, durante 2018, la empresa fundó dos nuevas oficinas en San Francisco y España, e incorporó 9 profesionales en posiciones de liderazgo y líderes de área, incluyendo a un nuevo CRO, CFO, Head of Customer Success, Head of Machine Learning, Head of Marketing, Head of PR y Head of Legal, entre otros. La compañía ha tenido un crecimiento del 80% en el tamaño de su equipo, que aumentará en un 40% adicional para Enero 2020.
Aivo ha emprendido una ambiciosas expansión global en Norteamérica, Sudamérica y Europa. Como parte de su estrategia global, en 2019, la empresa se enfocará en expandir sus operaciones aún más en América y en profundizar las posibilidades del aprendizaje automático para revolucionar la comunicación entre las compañías y sus clientes.
Hablando sobre el ritmo del crecimiento de la empresa, Martín Frascaroli, CEO de Aivo, comentó: “La adopción de IA está rápidamente propagándose alrededor del mundo y en diferentes industrias. Aivo ha estado progresando y apoyando la creciente demanda por hacer los procesos corporativos más inteligentes, veloces y efectivos con el uso de esta tecnología. Estamos orgullosos de lo que hemos conseguido durante 2018 y, en 2019, seguiremos creciendo a medida que apoyamos a más y más compañías enfocadas en mejorar su servicio al cliente y potenciar su crecimiento con nuestra tecnología innovadora. Este año estará marcado por aún más inversión en deep learning, aprendizaje automatizado y tecnología para predecir el comportamiento de los usuarios.”
Aivo también ha continuado fortaleciendo sus estándares internacionales con nuevas certificaciones. Además del cumplimiento con el Reglamento general de protección de datos (GDPR), la nueva regulación europea para la privacidad y la protección de datos, durante este período, la empresa ha conseguido, una vez más, la certificación ISO 9001:2015 de Sistemas de Manejo de Calidad para el Diseño y Desarrollo de Software para Automatización de la Atención al cliente.
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Acerca de Aivo
Desde 2012, Aivo resuelve los principales desafíos de las empresas en relación al customer service y crecimiento de ventas con una solución omnicanal basada en Inteligencia Artificial. Enfocada en devolverle el tiempo a la gente, la compañía provee a empresas de todos los tamaños, como Visa, General Motors, LG, Movistar, Amadeus, BBVA entre otras, con una solución fácil de usar que mejora el customer experience. Su producto estrella es AgentBot, un chatbot omnicanal y plataforma de customer service que emplea IA para interactuar 24/7 con clientes con conversaciones naturales.
Aivo opera globalmente en 22 países, con 7 oficinas en Norteamérica, Sudamérica y Europa.
Encuentra más información sobre la empresa en https://aivo.co/ y sigue sus noticias en LinkedIn, Medium, Facebook, Twitter y Youtube.

SBE ANNONCE LE LANCEMENT D’UNE NOUVELLE ENSEIGNE HÔTELIÈRE LIFESTYLE INTERNATIONALE : THE HOUSE OF ORIGINALS


Cette nouvelle marque s’attachera à établir une communauté et à créer un
réseau international d’adresses pour ses clients.
New York, le 5 mars 2019 - sbe, groupe international qui conçoit, gère et exploite des enseignes hôtelières
renommées dans le monde entier, a annoncé, lors de la Berlin Hospitality Conference, le lancement de sa
nouvelle marque de luxe, The House of Originals, en partenariat avec Accor. The House of Originals est
une collection composée de luxueux établissements sbe, tous empreints d’un esprit aussi audacieux
qu’inspirant. sbe se félicite du lancement de cette nouvelle collection d’hôtels, qui comprendra notamment
le Sanderson et le St. Martins Lane de Londres, le 10 Karakoy d’Istanbul, ou encore le Shore Club de Miami
Beach.
The House of Originals associera le meilleur de l’offre sbe, en créant une communauté dédiée à ses hôtes,
fondée sur une expérience du luxe incomparable et s’appuyant sur les emblématiques offres culinaires et
tout l’art du cocktail. L’accompagnement de Accor sera capital afin d’établir la marque à l’international et
d’assurer aux clients et partenaires de sbe l’accès à une infrastructure de distribution et
d’approvisionnement mondiale sans égal.
Sam Nazarian, fondateur et Directeur général de sbe, déclare : « Chez sbe, nous recherchons la
création d’expériences mémorables en permanence. The House of Originals intégrera certaines de nos
plus belles destinations, comme le Sanderson, le St Martins Lane, le Shore Club ou le 10 Karaköy, afin de
créer une communauté regroupée autour d’un réseau d’adresses internationales toutes plus uniques les
unes que les autres. Je suis fier de m’impliquer personnellement dans ce projet auprès des équipes de
Accor, notamment de Gaurav Bhushan, Directeur général du développement, dont l’appui nous sera très
précieux et nous permettra de rassembler une collection véritablement internationale. »
Gaurav Bhushan, Directeur général du développement Accor, « Le marché du lifestyle continue de
croître rapidement et connaît l'un des taux de croissance les plus rapides du secteur. Accor a enregistré
une très forte accélération dans ce secteur et propose désormais le plus large portefeuille de l’économie
au luxe, avec 10 marques à développer au niveau international. The House of Originals allie à la perfection
le savoir-faire de sbe en matière de divertissement et de restauration, et bénéficiera de la plate-forme
mondiale de Accor, notamment en termes de distribution, de fidélisation et de développement du réseau.
Avec déjà 5 nouveaux hôtels en préparation et un pipeline en cours de réalisation dans des villes clés
comme Dubaï, Londres et Paris, cette marque apporte une nouvelle saveur lifestyle au portefeuille de
Accor. »
The House of Originals est une collection d’hôtels de luxe, à l’identité tout à fait personnelle et qui reflète
la spécificité de la ville dans laquelle chacun de ces derniers s’inscrit. Ces adresses inspirantes sont
reconnues pour être des pionnières et des références en matière d’accueil, proposant des expériences quirendent chaque établissement réellement emblématique. Les hôtels figurant dans cette collection font tous
preuve d’un caractère authentique et sont promesse d’originalité.
Cette nouvelle griffe constitue un tournant pour les établissements qui la composent : elle est le reflet de
leur association, qui permet de créer une marque innovante, composée d’actifs hôteliers rénovés. La
collection The House of Originals est appelée à se développer rapidement, mais de manière réfléchie, et
comprend déjà cinq établissements aux États-Unis et à travers le monde.
À propos de sbe
Créé en 2002 par Sam Nazarian, fondateur et Directeur général, sbe est un important opérateur hôtelier lifestyle
indépendant qui assure la promotion immobilière, la gestion et l’exploitation, dans le monde entier, d’enseignes
reconnues d’hôtels, de résidences, de restaurants et de discothèques. Grâce à des partenariats exclusifs conclus avec
des visionnaires en matière de culture, sbe s’évertue à proposer des expériences d’exception dans ses différentes
enseignes, tout en s’engageant à allier authenticité, sophistication, savoir-faire et innovation. Suite à l’acquisition de
Morgans Hotel Group, pionnier des boutiques-hôtels de luxe, sbe dispose désormais d’un portefeuille inégalé à travers
le monde, qui comptera, d’ici fin 2019, 29 hôtels et plus de 180 restaurants, discothèques et bars de renommée
internationale. La société bénéficie d’un positionnement unique, qui lui permet d’offrir des expériences lifestyle
complètes – univers de la nuit, restaurants et bars, hôtels et résidences – et de proposer un programme de fidélité et
d’avantages innovant, The Code. Associés à sa filiale internationale de promotion immobilière, Dakota Development,
ces atouts font de sbe l’un des leaders de l’hôtellerie de luxe. Les enseignes hôtelières actuelles et en projet
comprennent SLS Hotel & Residences, Delano, Mondrian, The Redbury, HYDE Hotel & Residences, ou encore The
House of Originals. sbe est également propriétaire de restaurants et de lounges de renommée internationale, à travers
sa filiale Disruptive Restaurant Group : Katsuya by Chef Katsuya Uechi, Umami Burger, Cleo, Fi'lia, Carna by Dario
Cecchini, Leynia and Diez y Seis by Chef José Icardi, HYDE Lounge, S Bar, Doheny Room, Nightingale, Skybar, Bond,
ou encore Privilege. Pour plus d’informations : sbe.com

sbe ANNOUNCES THE LAUNCH OF NEW LUXURY GLOBAL LIFESTYLE HOTEL BRAND – THE HOUSE OF ORIGINALS


New Brand focuses around the Establishment of a Community for its Guests and Creating a
Global Network of Properties
New York, NY (March 5th, 2019) - sbe, a leading international hospitality group that develops, manages
and operates award-winning global hospitality brands, announced at the Berlin Hospitality Conference,
the launch of its new luxury global brand, The House of Originals in partnership with Accor. The House
of Originals is a luxury collection of properties from sbe featuring a bold spirit that challenges and
inspires. sbe is thrilled to launch this new hotel brand collection which will include the Sanderson and St.
Martins Lane in London, 10 Karakoy in Istanbul, and the Shore Club in Miami Beach.
The House of Originals combines the best of what sbe has to offer. This new brand will create a
community for its guests, predicated on luxury experiences and centered around sbe’s iconic culinary and
mixology offerings. Further, the support of sbe’s partner, Accor, will be critical in establishing the brand
internationally by offering sbe’s customers and partners access to an unparalleled global distribution and
procurement infrastructure.
Sam Nazarian, Founder & CEO of sbe states: “At sbe we are always looking to create memorable
experiences. The House of Originals will include our existing incredible destinations, the Sanderson, St
Martins Lane, Shore Club and 10 Karaköy and create a community and network of unique global
properties. I am proud to partner on this project very closely with the Accor team and Gaurav BHUSHAN,
Accor’s Head of Global Development who will provide us invaluable support in helping us create a truly
international suite of properties.”
Gaurav Bhushan, Chief Development Officer Accor states: “The lifestyle market continues to grow
rapidly and has one of fastest growth rates in the industry. Accor has had very strong acceleration in the
lifestyle sector and now offers the widest portfolio, with 10 brands to be developed internationally from
economy to luxury. The House of Originals is the perfect combination of sbe’s know-how in entertainment
and F&B, and will benefit from Accor’s global platform, particularly in terms of distribution, loyalty and
network development. With already 5 new hotels in the pipeline and an exciting pipeline underway in key
gateway cities such as Dubai, London and Paris, this brand brings a new lifestyle flavor into the Accor
portfolio.”
The House of Originals is a collection of luxury hotels that are individually special to the city in which each
resides. These inspiring properties are recognized as trailblazers, setting a standard of hospitality and
experience that makes every hotel iconic in its own right. For every hotel in this collection, there is an
undying spirit and promise of originality.
This rebrand marks an inflection point for these hotels, illustrating how they are coming together to create
an innovative new brand to bring our customers a refreshed collection of hospitality assets. The House OfOriginals collection will undertake rapid but thoughtful growth and already has in its pipeline 5 new
domestic and international locations.
About sbe
Established in 2002 by Founder and CEO Sam Nazarian, sbe is a privately-held, leading lifestyle hospitality company
that develops, manages and operates award-winning hotels, residences, restaurants and nightclubs. Through
exclusive partnerships with cultural visionaries, sbe is devoted to creating extraordinary experiences throughout its
proprietary brands with a commitment to authenticity, sophistication, mastery and innovation. Following the
acquisition of Morgans Hotel Group, the pioneer of boutique lifestyle hotels, in partnership with AccorHotels, sbe has
an unparalleled global portfolio which will see 29 hotels and over 180 global world-renowned culinary, nightlife and
entertainment venues by the
end of 2019. The company is uniquely positioned to offer a complete lifestyle experience - from nightlife, food &
beverage and entertainment to hotels and residences, and through its innovative customer loyalty and rewards
program, The Code, as well as its award-winning international real estate development subsidiary, Dakota
Development - all of which solidify sbe as the preeminent leader across hospitality. The company's established and
upcoming hotel brands include SLS Hotel & Residences, Delano, Mondrian, The Redbury, HYDE Hotel &
Residences, and The House of Originals. In addition, sbe has the following internationally acclaimed restaurants and
lounges under subsidiary Disruptive Restaurant Group: Katsuya by Chef Katsuya Uechi, Umami Burger, Cleo, Fi'lia,
Carna by Dario Cecchini, Leynia and Diez y Seis by Chef José Icardi, HYDE Lounge, S Bar, Doheny Room,
Nightingale, Skybar, Bond, and Privilege. To learn more, visit sbe.com

HONOR 8X LOGRA 10 MILLONES DE UNIDADES VENDIDAS GRACIAS AL APOYO DE SUS CONSUMIDORES ALREDEDOR DEL MUNDO



HONOR 8X está a la vanguardia, representando un impresionante avance en la tecnología
y la estética del diseño en smartphones


Ciudad de México, 06 de marzo 2019.- HONOR, la marca electrónica líder en su segmento, anunció que su dispositivo insignia el HONOR 8X ha alcanzado un hito notable en el rendimiento de ventas: logrando 10 millones de unidades vendidas mundialmente. HONOR 8X, lanzado en noviembre de 2018 en nuestro país, está equipado con una configuración de gama alta que incluye una pantalla Notch FullView de 6.5 pulgadas con una relación pantalla-cuerpo de 91% y tecnología chip-on-film (COF), junto con una completa lista de características de vanguardia.
George Zhao, presidente de HONOR, comentó al respecto: "Estamos muy orgullosos del hito de 10 millones de ventas alcanzado por HONOR 8X. Nuestros teléfonos inteligentes están ganando el corazón de los consumidores de todo el mundo, y HONOR 8X está a la vanguardia, representando un impresionante avance en la tecnología y la estética del diseño en smartphones. Con la serie HONOR X, nos comprometemos a ofrecer tecnología y diseño innovador, con una experiencia de usuario inteligente y personalizada a un costo asequible”.
HONOR 8X cuenta con una tecnología excepcional en un diseño sofisticado y minimalista con un elegante cuerpo de vidrio. Ofrece más que experiencias de visualización sorprendentes con su excepcional pantalla de 6.5 pulgadas. También es el primer teléfono inteligente equipado con un modo de confort visual de nueva generación certificado por TüV Rheinland (empresa de certificación a nivel mundial). El teléfono inteligente tiene 20MP + 2MP trasero y 16MP frente con inteligencia artificial (IA) para mejorar la calidad de la foto.
Los chipsets de ocho núcleos Kirin 710 ofrecen un rendimiento excelente en HONOR 8X. Con una memoria con 4GB de RAM y 64 GB ROM y un soporte de la tarjeta microSD expandible de hasta 400 GB, el teléfono inteligente satisface las crecientes necesidades de almacenamiento de los usuarios. Igualmente cuenta con tecnología inteligente de ahorro de energía y una batería de 3750mAh, que puede durar más de un día con una sola carga.
HONOR en México
HONOR ha demostrado que es una marca innovadora e impone tendencia en el mundo con sus productos que ofrecen una experiencia superior al consumidor, la marca decidió expandirse de manera global, llegando a México en julio del 2018, para ofrecer al mercado mexicano, su amplia gama de dispositivos móviles.


Además, HONOR 8X ha sido un dispositivo clave para las ventas de la compañía local, acaparando la atención de miles de usuarios a los que actualmente se encuentran satisfechos con su compra. HONOR México ha tenido un incremento mensual promedio aproximado de 173%, a partir de su lanzamiento en julio del 2018. La compañía refrenda su compromiso de permanecer en México a largo plazo, ya que consideran al país como uno de los mercados más importantes de la región, asegurándose de tener un suministro suficiente de productos de calidad.


Acerca de Honor
Honor es la marca electrónica (e-brand) líder. La marca fue creada para satisfacer las necesidades de los nativos digitales a través de productos optimizados para Internet que ofrecen experiencias de usuario superiores, inspiran la acción, fomentan la creatividad y capacitan a los jóvenes para alcanzar sus sueños. Al hacer esto, HONOR se ha destacado al mostrar su propia valentía para hacer las cosas de manera diferente y para tomar las medidas necesarias para introducir las últimas tecnologías e innovaciones para sus clientes.


Para más información visita www.hihonor.com.mx o síguenos en:
Honor México:
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Plataformas globales de Honor:

ROLLS-ROYCE MOTOR CARS AT THE GENEVA MOTOR SHOW: REMARKS BY TORSTEN MÜLLER-ÖTVÖS

Welcome to the House of Rolls-Royce here in Geneva! Each year we come to Geneva to update you about our business and to share with you some truly special examples of our wonderful products.

Ladies and Gentlemen,

Welcome to the House of Rolls-Royce here in Geneva!

Each year we come to Geneva to update you about our business and to share with you some truly special examples of our wonderful products.

And this year is no exception.

As the world’s pinnacle luxury brand, celebrating our 115th anniversary this year, we take great pride in these beautiful and precious items, lovingly handcrafted by the nearly 2000 people who work at the Home of Rolls-Royce at Goodwood.

This celebrated facility in West Sussex, is acknowledged as a global centre of luxury manufacturing excellence. It lies at the very heart of the Rolls-Royce success story.

Our Home is a very unique place – a creative oasis where we are constantly guided by the vision of our founding fathers, Charles Rolls and Henry Royce to “Strive for perfection in everything you do”.

Since 2003 every Rolls-Royce in the world has been created here.

Ladies and Gentlemen, at Rolls-Royce, our clients are our life-blood.

They are our heroes and our friends and we are obsessively focused on providing for their needs and desires. For them, being within the warm embrace of the Rolls-Royce family is an unbelievable experience, like no other. And they are deeply appreciative of our hyper-centric attention to the smallest of details.

The Home of Rolls-Royce at Goodwood has become a must-visit destination for large numbers of our valued clients.

They come from around the world to specify their Rolls-Royces and to meet our designers, engineers and bespoke craftspeople.

Many return later to view their creation being built in our factory or to take delivery of their Rolls-Royce in our fully bespoke Customer Suite.

So, from Goodwood to Geneva, this year, we have brought some of the best examples of products for you view and to enjoy. They are all truly lovely!

We have our complete product offering on our stand today, led by the world’s most exclusive luxury product the Rolls-Royce Phantom, described by many of you in the media and by our customers as “the Best Car in the World”.

Phantom is at the core of our company’s success. It is a global expression of ultimate achievement and I am pleased to report that more and more of our younger customers are experiencing our Phantom short-wheelbase as a self-driver’s car.

Phantom is flanked by Ghost, now in its 10th year of production and still in strong demand around the world. Ghost is a global favourite amongst our powerful, entrepreneurial clients.

Then, we have brought from Goodwood examples of our two highly contemporary, seductive coupe models.

Wraith - here in its Black Badge guise - is the ultimate powerful and agile Grand Tourer. Edgy and menacing, Wraith appeals to our young clients who are trendsetting, cosmopolitan citizens of the world.

And then, Dawn, our truly beautiful sexy and seductive drophead coupe. Dawn is much loved by our more social, fun-loving customers who crave the sensual pleasure of open-air travel.

Finally, to complete our product line-up we are joined this year by our hugely successful Rolls-Royce Cullinan, our first SUV.

Cullinan was launched to great global acclaim last year and has received effusive headlines in the media and an enthusiastic welcome from our customers.

I am delighted to tell you that our forward orders for Cullinan stretch into the fourth quarter of this year.

We are in full production at our Goodwood factory and continue to make substantial investments, including the employment of an additional 200 associates, in order to meet this very pleasing customer demand.

I can confidently say today that Rolls-Royce is set on a continuous and successful growth trajectory.

And speaking of success, it is with great pride that I can tell you that 2018 was another exceptional year for Rolls-Royce.

We set an historic business record, achieving our highest annual sales in our marque’s 115-year history.

We delivered 4,107 cars to customers in over 50 countries around the world and in doing so achieved year-on-year sales growth in all regions. The Americas remained our largest market.

But at Rolls-Royce it’s not all about volume.

Our unique and successful business model focuses on preserving the rarity of our products, which is a key demand of our customers, while at the same time achieving record levels of profitability.

This, we believe, is the real hallmark of how a true luxury brand should be managed.

In this regard I am happy to report that the Rolls-Royce business generates pleasing profits and we continue to contribute to the bottom line of our shareholder, the BMW Group.

Ladies and Gentlemen, please take a close look at and enjoy all the fine Rolls-Royces on our stand. Each one contains unique and beautiful examples of our world-renowned Bespoke offerings.

No other manufacturer of luxury goods can equal customer personalisation to this level.

Indeed, today more than ever, it is globally recognised that “Bespoke IS Rolls-Royce”.

To more fully understand our Bespoke offering, please do take a particularly close look at this beautiful Phantom Tranquillity.

Created for those who conceive and achieve the impossible, Tranquillity is an expression of Phantom’s standing as the rarest and most desired object in the luxury world.

The Tranquillity Collection is strictly limited to just 25 examples worldwide and I am pleased to tell you that they have already all been purchased by discerning Rolls-Royce collectors.

Look into the car and see the tasteful integration of wafer thin shavings of the Muonionalusta meteor that fell to earth in Sweden over a hundred years ago.

And enjoy the highly reflective stainless steel, 24 carat gold plating and space grade aluminium elements in the car.

This, ladies and gentlemen, is the contemporary Rolls-Royce of today - a 115 year old brand, completely relevant in the present and moving purposefully into the future. A vibrant, successful and sustainable business, providing the most discerning people in the world with the rarest and very best luxury products and service on Earth.

As for the future: well, as you can imagine, we are not standing still!

We are imagineering and already engineering an exciting future for Rolls-Royce. A future that will be fully electric, digital and technologically innovative while never overlooking our commitment to the custodianship of the great Rolls-Royce brand.

This is what our customers and the world expects of us and rest assured, this is what we will deliver.

But for now, thank you for listening and I invite you to join me and my colleagues on the stand for a closer look at our lovely cars.

Thank you. 

Accor is positioned as global leader in the lifestyle sector


A historic year for the Group with record openings and signings, and strong
acceleration in the lifestyle sector, mainly due to the acquisition of 14 new
brands that greatly strengthened the Group’s portfolio in this segment.
2018, a record year for Accor in terms of hotel development
With 100,000 guestrooms opened in 2018 –
including organic growth and acquisitions – the
Group consolidated its presence and international
leadership in the fastest growing markets with
strong, iconic and complementary brands, with the
ability to meet all expectations, including those of
customers and owners.
In figures!

A record portfolio of almost 4,800
hotels and 704,000 rooms in
over 100 countries.
Accor strengthened its development momentum
and posted a record performance level with almost
500 hotels signed in 2018, representing 110 more
hotels signed in comparison with 2017.
Gaurav Bhushan, Chief Development Officer at
Accor, commented, “Once again this year, the
Group has proved its capacity to push its own
limits. Just one year ago, Accor consolidated its
international footprint by passing the symbolic
milestone of 100 countries. Never in its history had
Accor opened as many hotels as in 2018. The
Group also dramatically strengthened its position
in the Lifestyle sector. In a very short time, our
teams have successfully assembled a strong and
comprehensive brand portfolio in this market,
thereby responding to very high demand across all
segments for brands from economy to luxury.”

An unrivalled pipeline of 198,000
rooms,
representing
1,118
hotels.

A record 480 hotels signed with
70,000 rooms

Record organic growth with 300
hotels and 44,000 rooms

Record
acquisitions
with
287
hotels and 56,000 rooms

The Group opened 587 hotels
representing 100,000 rooms in
2018, an unprecedented number
in Accor’s historyPositioning across all segments which comes alive with 10 lifestyle
brands to be developed internationally
Travelers are always more attuned to unique brands, with strong personalities, that are
simultaneously urban working environments and places to socialize and enjoy new
experiences. Seeing works of art, tasting original dishes and cocktails, enjoying the scent
of floral bouquets and essential oils, touching fine wood and touchscreens - the lifestyle
market continues to grow and has the most important growth in the industry, and Accor
is awakening our 5 senses through ground-breaking experiences. Each brand is
positioned in a clearly distinct space. Accor’s lifestyle hotels are welcoming and modern
locations that offer:

Unique destinations
Bold interiors, often created by renowned designers
Open living spaces for working, socializing and enjoying new experiences
Music and entertainment
Friendly, open and informal teams
And a rich and varied F&B offering, which represents a significant part of the hotel’s
revenue: restaurant concepts, bars, clubs, mixology lounges, etc., in spaces opening
out onto the city: on terraces and rooftops
Good to know!

At Accor, ten brands, from luxury to economy, offer lifestyle experiences: Delano, SLS, SO/,
The House of Originals, Mondrian, 25Hours, Hyde, Mama Shelter, Tribe and Jo&Joe.

A portfolio of 100 hotels and 20, 000 rooms (network and pipeline) – the Group is now
positioned as joint leader in the lifestyle sector worldwide.

SO/ is enjoying extraordinary growth with 13 hotels in the planning stage, in addition to the
8 existing hotels in 2018, which will represent a network of over 20 hotels & 3,700 rooms by
2023.

existants en 2018, soit un réseau de 20 hôtels & 3 700 chambres d’ici 2023.
Overview of the 14 hotel brands which joined the Accor universe in
2018 (in chronological order of acquisition, figures from end of 2018)
In a very short time, Accor has successfully assembled a strong and comprehensive
brand portfolio, enabling it to take care of its customers across all segments, from luxury
to economy. With the purchase of 14 prestigious brands in 2018, the Group has
continued to grow strongly and plans to advance the expansion of its portfolio, notably
with the development of brands on a global scale and by consolidating its leadership in
key markets and segments.
Atton Hoteles:
10 hotels – 2,013 rooms – 4 countries - 3 hotels under development
Mantra with the brands Art Series, Peppers, Mantra and Breakfree:
137 hotels & 24,664 rooms – 3 countries – 9 hotels under development
Mantis:
28 hotels – 587 rooms – 11 countries – 10 hotels under development
Mövenpick Hotels & Resorts:86 hotels – 21,259 rooms – 25 countries – 52 hotels under development
21C Museum Hotels:
10 hotels that are joining the MGallery collection
sbe with the brands Delano, SLS, The House of Originals, Mondrian & Hyde:
18 hotels - 6,662 rooms - 17 hotels & 3,034 rooms under developpement. sbe also
boasts and develops residential products.
Tribe:
One 126-room hotel in Australia – 10 scheduled openings with 1,700 rooms in Europe
and Asia Pacific, 50 hotels being under negotiation worldwide.
Major opening and signings throughout 2018
“The signings in 2018 will translate into record openings across all segments, in
particular with Raffles, which will open its first hotel in the United States, the SO/ brand,
which will become established in several attractive regions, as well as some great new
hotel openings in the midscale and economy segments.” said Gaurav Bhushan, Chief
Development Officer at Accor.


Asia-Pacific: The Group has established its leadership with more than 500 hotels and
almost 100,000 rooms in the pipeline as well as the symbolic signing of the brand’s first
Orient Express hotel in Bangkok (154 rooms)
What were the highlights of 2018?
Opening of Fairmont Maldives Sirru Fen Fushi (112
rooms)
Opening of Novotel Melbourne South Warf, in
Australia (347 rooms)
Signing of the Ibis Styles Tokyo Bay, in Japan (261
Orient Express
King Power
rooms)
Mahanakhon
Exterior
North and Central America: Accor
continued its expansion with a total of near
30 hotels and almost 5,000 rooms in the
pipeline including the signing of the first
Raffles in the US, in Boston (187 rooms)
What were the highlights of 2018?
Opening of Fairmont Austin and its 1,048
rooms
Ibis Styles Merida Galerias, in Mexico (140
rooms)
Raffles
Boston
South America: Accor has over 110 hotels and almost 15,000 rooms in the pipeline,
notably with the return of the Sofitel brand –
the first hotel on the continent in 10 years -
with the signing of Sofitel Calablanca Baru (187
rooms)
What were the highlights of 2018?
Opening of Novotel Santiago Providencia, in
Chile (178 rooms)
Opening of Novotel São Paulo Berrini, in Brazil
(209 rooms)
Novotel Santiago
Providencia
Mercure
Kaliningrad
 Europe: Over 300 hotels and almost 40,000 rooms
in the pipeline, the opening of the first Raffles in
Poland, in Warsaw, as well as the first Tribe property,
in Glasgow
What were the highlights of 2018?
Opening of Raffles Europjeski Warsaw, in Poland
(106 rooms)
Opening of Mercure Kaliningrad, in Russia (167
rooms)
 Africa & Middle East: 170 hotels and 42,000 rooms, including prestigious signings such
as Pullman Accra in Ghana (363 rooms)
ibis Sfax
What were the highlights of 2018?
Opening of Ibis Sfax, in Tunisia (187 rooms)
Opening of Fairmont Riyadh, in Saudi Arabia
(304 rooms)
Signing of MGallery Downtown Dubai (204
rooms)
Signing of SO/ Doha Qatar (321 rooms)
The boom in residential products: The Group has continued to grow significantly in
hotel residences for long-term stays (289 existing hotel residences and 65 in the
planning stage) and branded private residences (17 existing hotel residences and 51 in
the planning stage), with 28 hotel brands that are available as residential products. In
2018, we can notice the opening of Adagio Amsterdam Amstelveen (151 apartments,
the signing of Pullman Living Accra City Airport (363 residences) and also the signing of
SO/ Uptown Dubai Residences (215 apartments).

ROLLS-ROYCE TO SHOWCASE FULL BESPOKE PORTFOLIO AT 2019 GENEVA MOTOR SHOW

Rolls-Royce Motor Cars will return to the Geneva Motor Show and debut its full current product portfolio for the first time on an international stage. Representing the near-infinite Bespoke possibilities at the heart of its record-breaking success in 2018, the marque will present one of an extraordinary collection of 25 Phantoms alongside the first publicly-revealed Bespoke Cullinan commission.

Rolls-Royce Motor Cars will return to the Geneva Motor Show and debut its full current product portfolio for the first time on an international stage. Representing the near-infinite Bespoke possibilities at the heart of its record-breaking success in 2018, the marque will present one of an extraordinary collection of 25 Phantoms alongside the first publicly-revealed Bespoke Cullinan commission. In addition, two powerful visions of Black Badge and a highly Bespoke Dawn will be revealed, each informed by the taste patterns of a younger, more assertive breed of entrepreneur drawn to the brand.

The Home of Rolls-Royce in Goodwood, West Sussex continues to be celebrated as a global centre of luxury manufacturing excellence and the remarkable business record set in 2018 – the greatest sales result in the brand’s 115-year history - called for the marque to further expand. 200 new jobs have taken the total workforce beyond 2,000 for the first time while the company remains profitable, generating a financial contribution to its shareholder, the BMW Group.

Phantom Tranquillity
Created for those who conceive and achieve the impossible, Tranquillity is an expression of Phantom’s standing as the rarest and most desired object in the luxury world. This Collection is strictly limited to just 25 examples worldwide and available as both Phantom and Phantom Extended Wheelbase, which discerning collectors have already purchased.

For the precious few who commission a Phantom, the realisation of their personal vision represents a moment that sees them view the world from a rare place. Phantom Tranquillity is a statement piece for the visionaries who push beyond accepted limits. Named and crafted to celebrate the feeling of euphoric tranquillity one achieves within the car, this unique Phantom beautifully curates objects and inspirations from worlds beyond earthly bounds.

Within Tranquillity’s Gallery is a design inspired by the X-Ray coded aperture masks used on the British Skylark space rocket. High energy radiation passes over and through the distinctive perforated pattern, creating a coded shadow on the layers beneath. The properties of the original radiation sources were mathematically reconstructed from this shadow and rendered in highly reflective stainless steel, 24-karat gold plating and space grade aluminium.

Space exploration is further manifested with a unique first for Rolls-Royce; the incorporation of meteorite within the Volume Controller, further enhanced with a polished gold grip that matches the gold finish in the Collection Gallery, creating a distinctive accent feature. This remarkable application of authentic Muonionalusta meteorite, which fell to earth in Kiruna, Sweden in 1906, is complemented by detailed engraving of the location and date of its discovery.

Inspired by the light and dark sides of the Moon, the interior colourway of Arctic White or Selby Grey leather integrates unique veneer combinations of gloss and satin, both with an exclusive metallic effect. Black gloss runs from the fascia onto all the centre consoles, while a satin finish is used for the upper glovebox and door armrests. Black gloss elements are highlighted with elegant stainless steel Pinstripes.

In both the Light and Dark variants, Bespoke Audio Speaker Frets are finished in yellow gold, complementing the additional gold elements throughout the car. These unique elements are inspired by the historic NASA ‘Voyager’ satellites that carried into space two gold records with sounds and images that portrayed the diversity of life and culture on Earth, for any intelligent extra-terrestrial life that might find them.

A unique embroidery detail on the Extended Wheelbase door panel matches the pattern on the Collection Gallery with tone-on-tone stitching for a subtle, crafted detail. A Bespoke ‘Technical’ yellow gold, vapour blasted and engraved titanium clock complement the interplanetary motif alongside an engineered titanium Spirit of Ecstasy with yellow gold accents.

Cullinan Genève 2019
Following its global launch in the peaks of the Grand Tetons, Wyoming, the world’s media declared Cullinan unequivocally “Effortless Everywhere”. This transformative all-terrain vehicle has now begun a remarkable Bespoke journey with the marque’s patrons who continue to create truly personal expressions of their lifestyles. An exclusive Cullinan has been curated in recognition of this extraordinary adventure.

The Genève 2019 commission intelligently reconciles the distinct notions of luxury and utility that Cullinan embodies. The brand’s hallmark five-coat high gloss paint finish is rendered with a Petra Gold hue and fine Navy Blue coachline, recalling the khaki shades favoured by explorers, while Navy Blue and Oatmeal interior appointments celebrate a similarly functional colourway wrought in the finest leather hides. In addition, natural Open Pore Royal Walnut veneer is jewelled with a Bespoke timepiece and highly polished aluminium Bespoke Audio speaker grilles, subtly referencing the technical capability of Rolls-Royce’s proprietary audio system.

To the rear, the brand’s Bespoke Collective of designers, engineers and craftspeople present Genève 2019’s most indulgent expression of all-terrain luxury. Mounted within a removable Recreation Module modestly stowed in the motor car’s boot, The Hosting Service embodies the notion of giving pause to extraordinary company and is perfectly appointed to enrich time spent with loved ones.

Once the motorised door is raised and drawer fully deployed, hosts are presented with an upper tier of Bespoke stainless steel cocktail and seasoning services and lower tier of elegantly stowed glassware and American Walnut serving boards. Should the user wish to present their guests with appetisers, two stainless steel dishes etched with the RR monogram can be removed from their Natural Grain leather holster in the centre of the Hosting Service and placed to one side in recessed, leather-trimmed coasters finished with aluminium bezels.

Aperitifs can be mixed in highball crystal glasses, discreetly frosted with the RR monogram, using the stowed zester, jigger, ice tongs and American Walnut muddler. A hidden compartment contains linen napkins to serve while paring knives, stainless steel drinking straws and a pepper grinder complete the set. This remarkable piece will be exhibited alongside Viewing Suite, two rear-facing, beautifully contemporary, leather chairs and a cocktail table stored in the rear compartment of Cullinan.

Dawn Genève 2019
Celebrating the distinct personalities each Bespoke commission imbues on a Rolls-Royce motor car, the Genève 2019 Dawn is finished in a newly developed Blue Crystal over Milori Sapphire paint that incorporates a layer of lacquer infused with glass particles to create a playful shimmering crystal effect. The extraordinary coachwork has been complemented by the marque’s carbon fibre Aero Cowling, trimmed in Navy Blue leather, creating the elegant silhouette of a two-seat roadster.

Dawn Genève 2019’s cockpit is trimmed with Selby Grey leather afore and Navy Blue leather astern, highlighting the prominence of the driver’s position. The spirited interior ambience is further enhanced with a Piano Milori Sapphire dashboard, hand-polished for 12 hours and delicately framed by silver pinstriping, while Open Pore Royal Walnut veneer, applied full bleed to the Canadel door panels, rear deck lid and centre console, introduces a soft lightness and haptic texture.

Black Badge
Since the introduction of the brand’s family of Black Badge motor cars, younger, more dynamic patrons of luxury have responded by evolving the marque’s bold alter-ego through their own highly personal Bespoke commissions. For the 2019 Geneva Motor Show, Rolls-Royce presents two powerful visions informed by the taste patterns of this new breed of entrepreneur who wishes to amplify the character of their Rolls-Royce.

Galileo Blue was selected to dramatize the dynamic substance of Black Badge Wraith, while Mandarin coachlines were applied to reflect an ongoing trend towards small but impactful contrasts within each commission’s colourway. Inside, Arctic White and Navy Blue leathers are similarly specked with Mandarin accents on the seat piping and veneer pinstripes while a bold hexagon pattern is worked in fine cotton thread between the two rear seats.

Ghost is presented in Gunmetal with an Iced satin finish upper and deep gloss lower, yet, this masculine, utilitarian palette is similarly invigorated by Lime Green pinstriping applied to the motor car’s wheel centres. Anthracite and Black hides are used for both front and rear seating while Lime Green piping and door pockets continue the exterior’s theme. An embroidered pattern on the rear seat armrest speaks of the Technical Fibre veneer and combines vibrant fine cotton with soft leather, further expressing the coachwork’s combination of gloss and satin qualities.

Rolls-Royce Art Programme
The Rolls-Royce Art Programme has supported a number of high profile artists in recent years, including Isaac Julien, Asad Raza, Dan Holdsworth and Yang Fudong. The world of art is one that the marque shares a clear affinity with; a commitment to creative expression, an exploration of technical and conceptual boundaries, and a willingness to take time in the search for quality and meaning.

The House of Rolls-Royce will preview a new work by artist Tomás Saraceno at the show, between 7-17 March, 2019. The artwork sees the artist create a new work in collaboration with a spider. Appearing as a floating galaxy, this artwork, woven by social and semi-social spiders, provides an encounter between shifting scales and phenomena. From the cosmic web to the minute dust particles collecting on the silken threads, the artwork shows that we co-exist on multiple levels with non-human beings. Following the show, the artwork will reside permanently at the Home of Rolls-Royce in Goodwood, West Sussex, from 28 March, 2019.